Popis online kurzu
Vytvor si vlastnú aplikáciu pre Android, ktorá napodobňuje starú známu hru Pac-Man a skús ju prepojiť s umelou inteligenciou v cloude, ktorá bude ovládať pohyb hlavnej postavy. Programovať budeš vo vývojovom prostredí MIT App Inventor, ktoré obsahuje grafický programovací jazyk pre mobilné telefóny podobný Scratch-u. Používa sa pri výučbe programovania, ale možno v ňom vyvíjať aj plnohodnotné aplikácie, ktoré je možné zverejniť na Google Play obchode. Umelú inteligenciu pripojíš cez portál Machine learning for kids. Zatiaľ je plne podporovaný len operačný systém Android (pokiaľ máš zariadenia s operačným systémom iOS, môžeš vyvíjať a testovať aplikáciu na mobilnom telefóne prepojenom s počítačom, ale v súčasnej dobe ešte nie je možné skompilovať samostatnú aplikáciu).
Prostredie App Invetoru je zadarmo, programovanie prebieha v internetovom prehliadači a zdrojový kód sa ukladá v cloude alebo na tvojom počítači. Vývojové prostredie má dve základné obrazovky:
- Designer - návrh dizajnu aplikácie
- Blocks - algoritmická časť aplikácie, vkladanie blokov zdrojového kódu
Prostredie machinelearningforkids.co.uk umožňuje zadarmo vytvoriť, naplniť dátami a "natrénovať" až dva modely strojového učenia. Model prepojíme s App Inventorom a ukladáme do neho dáta o pohybe postavy a umožníme tak umelej inteligencii naučiť sa hru podľa toho, ako hru hrá človek. Následne už umelá inteligencia ovláda postavu sama. Súčasťou kurzu je aj hotové riešenie ako súbor .aia, ktorý môžete naimportovať do App Inventoru a použiť pre kontrolu vlastného vyvinutého kódu.
Čo budeš potrebovať
Čo sa naučíš
- vyvinúť vlastnú samostatnú hru ako aplikáciu na mobilnom telefóne,
- ovládať postavu hry najskôr pomocou pohybového senzoru mobilného telefónu,
- pochopiť, čo je model umelej inteligencie a princíp strojového učenia,
- vytvoriť štruktúru modelu pre strojové učenie,
- prepojiť vytváranú aplikáciu s modelom strojového učenia a zabezpečiť do modelu dáta,
- umožniť umelej inteligencii ovládať pohyb postavy a ďalej odladiť model pre čo najlepší výkon.