Figma: Kompletný sprievodca

13h 19min
Čas
155
Kapitol
Dizajn a Video
Kategória
-
Hodnotenie
Začiatočník
Level
český
Jazyk kurzu

🎨 Popis online kurzu Figma: Kompletný sprievodca

Figma je mocný nástroj. Ale len keď viete, ako ju správne používať.
Inak vám práca zaberie zbytočne viac času a spolupráca s vývojármi sa zmení na nekonečnú slučku otázok a opráv.

V tomto kurze vás prevediem Figmou od úplných základov až po pokročilé techniky, ktoré používajú dizajnéri v praxi. Naučíte sa vytvárať funkčné, premyslené a dobre štruktúrované návrhy, ktoré obstoja aj v produkčnom prostredí. 

Kurz je postavený na reálnych príkladoch z praxe a ukáže vám, ako:
  • navrhovať používateľské rozhrania efektívne a systematicky,
  • používať komponenty, varianty a auto-layouty,
  • vytvárať design systémy, ktoré zvládnu rast spolu s projektom,
  • spolupracovať s vývojármi bez zbytočných nedorozumení,
  • a využívať Figmu naplno.

📚 Čo sa v kurze Figma: Kompletný sprievodca naučíte

  • Základy práce vo Figme - rozhraní, nástroje, prototypovanie
  • Ako tvoriť konzistentné designy pomocou komponentov a variantov
  • Princípy tvorby a správy design systémov
  • Ako správne pripraviť návrh pre vývojárov (Design → Dev handoff)
  • Tipy a postupy z reálnych projektov, ktoré vám ušetria hodiny práce
  • Ako si organizovať pracovné prostredie, knižnice a tímové workflow

🧑‍🎓 Pre koho je kurz určený

  • Pre začínajúcich aj pokročilých dizajnérov, ktorí chcú ovládnuť Figmu do hĺbky
  • Pre UX a UI dizajnérov, ktorí chcú zefektívniť svoju prácu a lepšie spolupracovať s vývojármi
  • Pre product manažérov, ktorí chcú rozumieť dizajnovým procesom svojich tímov
  • Pre každého, kto chce tvoriť moderné, profesionálne a škálovateľné designy
 
Po absolvovaní kurzu budete vedieť využiť Figmu naplno od prvého wireframu až po odovzdanie hotového designu vývojárovi. Získate istotu, rýchlosť aj prehľad, ktorý od profesionálneho dizajnéra očakávajú tímy aj klienti.

📦 Čo všetko dostaneš v kurze Figma: Kompletný sprievodca

  • videotutoriály na tému Figma,
  • certifikát o absolvovaní kurzu Figma: Kompletný sprievodca,
  • moderované diskusné fórum, v ktorom na tvoje otázky odpovedá lektor Šimon Jůn,
  • garancia vrátenia peňazí do 14 dní v prípade nespokojnosti s kurzom.

Zoznam kapitol

Úvod do kurzu
👋 Vítám vás v kurzu Figma MasterClass
Dostupné len po zakúpení prístupu
1. Základní informace
E1 – Shrnutí: Co všechno se v kurzu naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Co je Figma a jakou licenci potřebuji
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Figma redesign
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Co je FigJam
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Figma Slides
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Figma Buzz, Sites a Make
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Figma to Webflow
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Browser vs. Desktop aplikace
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Registrace do Figmy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Figma Dashboard
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Templates and Tools (Figma Community)
Dostupné len po zakúpení prístupu
2. Tým a projekty
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Light Mode a Dark Mode
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Co je to tým, projekt, design soubor
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Oblíbené a připnuté soubory
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Co jsou to drafty a jak se chovají
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Jak přidat do týmu / souboru / projektu člena + nastavení
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Password protected links + Advanced nastavení
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Nastavení Free týmu
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Správa uživatelů ve Free verzi
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Admin v placené verzi Figmy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Role ve Figmě
Dostupné len po zakúpení prístupu
3. Základy
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Figma UI
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Dev Mode *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Jak se pohybovat ve Figmě
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Přejmenování a přesun souborů
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Bottom panel
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Figma AI funkce *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Historie a verzování
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Vyhledávání
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Pages
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Layers
Dostupné len po zakúpení prístupu
E12 – Groups
Dostupné len po zakúpení prístupu
E13 – Assets
Dostupné len po zakúpení prístupu
E14 – Thumbnail design souboru
Dostupné len po zakúpení prístupu
E15 – Úprava Canvasu pro efektivnější práci
Dostupné len po zakúpení prístupu
4. Nástroje
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Pravý sidebar základní informace
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Úprava panelu pro efektivnější práci
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Zarovnání, pozice
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Constrains
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Velikost elementu a Clip content
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Transforms
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Opacity
Dostupné len po zakúpení prístupu
E09 – Border radius
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Fill (výplň elementu)
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Stroke
Dostupné len po zakúpení prístupu
E12 – Effects
Dostupné len po zakúpení prístupu
E13 – Move, Hand Tool a Scale
Dostupné len po zakúpení prístupu
E14 – Frame
Dostupné len po zakúpení prístupu
E15 – Grid systém
Dostupné len po zakúpení prístupu
E16 – Section
Dostupné len po zakúpení prístupu
E17 – Slice
Dostupné len po zakúpení prístupu
E18 – Rectangle
Dostupné len po zakúpení prístupu
E19 – Line a Arrow
Dostupné len po zakúpení prístupu
E20 – Elipsa
Dostupné len po zakúpení prístupu
E21 – Polygon
Dostupné len po zakúpení prístupu
E22 – Star
Dostupné len po zakúpení prístupu
E23 – Image (obrázek) a jeho úpravy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E24 – Video *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E25 – Pen – Tvorba vektorů
Dostupné len po zakúpení prístupu
E26 – Naučte se vektory pomocí minihry
Dostupné len po zakúpení prístupu
E27 – Pencil
Dostupné len po zakúpení prístupu
E28 – Masky
Dostupné len po zakúpení prístupu
E29 – Boolean groups
Dostupné len po zakúpení prístupu
5. Typografie
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Chybějící fonty
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Textové pole
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Základní nastavení typografie (Texty)
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Basics • Aligment a Decorations
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Basics • Zbytek nastavení
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Pokročilé nastavení typografie (Texty)
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Variable Fonts
Dostupné len po zakúpení prístupu
6. Auto-layouts
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Co je to Auto-layout
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Jak vytvořit Auto-layout
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Resizing možnosti + padding a gap
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Aligment
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Advanced options
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Wrap
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Auto-spacing
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Absolute position
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Grid úvod
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Grid nastavení a možnosti
Dostupné len po zakúpení prístupu
7. Komponenty (Components)
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Co je to component a jeho výhody
Dostupné len po zakúpení prístupu
FMCV3E3 – Jak vytvořit component
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Master vs. Instance
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Co je možné upravovat v Instanci
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Detach Instance? No Thanks
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Vnořené componenty
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Component properties
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Jak správně pojmenovat properties
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Jak správně přistupovat k tvorbě component s properties
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Component properties • Swap
Dostupné len po zakúpení prístupu
FE12 – Component properties • Toggle
Dostupné len po zakúpení prístupu
E13 – Component properties • Content
Dostupné len po zakúpení prístupu
E14 – Component properties • Variant
Dostupné len po zakúpení prístupu
E15 – Jak pracovat s Nested Properties
Dostupné len po zakúpení prístupu
FE16 – Finalizace component properties
Dostupné len po zakúpení prístupu
E17 – Lokální componenty vs. Team Libraries *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E18 – Veřejné design systémy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E19 – MinMax Width a Height
Dostupné len po zakúpení prístupu
8. Figma styly
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Co je to styl a kdy ho použít
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Styly barev a výhody oproti Variables
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Styly textů
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Styly efektů
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Styly gridů
Dostupné len po zakúpení prístupu
9. Figma Variables
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Design systém inspirace
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Flappy Bird
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Představení Figma Variables
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Typy Variables
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Variable Boolean
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Variable Color
Dostupné len po zakúpení prístupu
fE8 – Variable Number
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Variable String
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Co momentálně není ve Variables
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Kolekce a Groupy
Dostupné len po zakúpení prístupu
E12 – Alias Variables
Dostupné len po zakúpení prístupu
E13 – Omezení použití Variables
Dostupné len po zakúpení prístupu
10. Prototyping a Figma Mirror App (Mobilní aplikace)
E1 – Shrnutí: Co všechno se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Co je to prototyp
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Jak prototyp spustit na desktopu + Přepínání flows
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Co je to Figma mobile app
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Mirror funkce
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Jak vytvořit prototyp
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Triggers
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Action
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Action – Overlay
Dostupné len po zakúpení prístupu
E10 – Animations
Dostupné len po zakúpení prístupu
E11 – Smart Animations
Dostupné len po zakúpení prístupu
E12 – Tipy a triky na tvorbu flows
Dostupné len po zakúpení prístupu
E13 – Jak se připravit na testování s klientem nebo managementem
Dostupné len po zakúpení prístupu
11. Exportování z Figmy
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Co a jak umí Figma exportovat
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Export do PNG a JPG
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Export do SVG
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Export do PDF
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Export textu
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Exporty pro retina displaye
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Jak připravit rychlý export ikon / bannerů pro vývojáře
Dostupné len po zakúpení prístupu
12. Feedback a komentování designu
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné len po zakúpení prístupu
E2 – Jak přidat komentář
Dostupné len po zakúpení prístupu
E3 – Komentáře v oblasti
Dostupné len po zakúpení prístupu
E4 – Jak správně odpovídat na komentář
Dostupné len po zakúpení prístupu
E5 – Jak brát komentář jako vyřešený
Dostupné len po zakúpení prístupu
E6 – Odkazování ve Figmě
Dostupné len po zakúpení prístupu
E8 – Best practices: Nastavení filtrace a notifikací pro designery, vývojáře a projektové manažery
Dostupné len po zakúpení prístupu
E7 – Funkce Embed
Dostupné len po zakúpení prístupu
E9 – Funkce Spotlight
Dostupné len po zakúpení prístupu
Závěr
🥳 Gratuluji k dokončení Figma MasterClass!
Dostupné len po zakúpení prístupu

Pozri aj tieto kurzy

Šimon Jůn Šimon Jůn
UX / Product designer
2 Online kurzov
0 Príspevkov