V podcaste sme sa s Vítom porozprávali najmä o online marketingu, Facebooku a TikToku, influencer marketingu, ale venovali sme sa aj blockchainu a metaversu.
Vítězslav Klement je marketér, ktorý je od roku 2013 spojený s mediálnou agentúrou GroupM, v rámci ktorej si prešiel viacerými pozíciami a pracoval pre klientov ako Škoda Auto, Red Bull, Unilever a ďalších. Aktuálne v rámci tejto agentúry pracuje na pozícii Social Skillhead, kde rozvíja social content & performance naprieč všetkými GroupM agentúrami.
➡️ V dnešnej dobe sa hovorí, že je Facebook je mŕtvy alebo na ústupe. Je to pravda? Oplatí sa ešte budovať svoju fanpage?
Nie je to pravda. Ešte stále žije, aj keď už nie je tak vitálny, ako bol pred rokmi. Facebook má v Čechách a na Slovensku oproti ostatným platformám stále najviac používateľov. Aj keď pre tú mladšiu kategóriu už nie je tak „cool“, keďže tam pôsobia aj ich rodičia a starí rodičia.
Pokiaľ chce byť nový podnik aktívny na sociálnych sieťach, tak skôr alebo neskôr dospeje k tomu, v rámci „mainstreamu“, že bez Facebooku to úplne dobre nejde.
Aj keď organický dosah na sociálnych sieťach je stále nižší a nižší, oplatí sa budovať si stránku a komunitu ale nemalo by to byť hlavným kritériom. Neodporúčam teda nakupovať fanúšikov stránky.
My sa dnes stretávame s trendom, ktorý mnohí nazývame „tiktokizácia“ sociálnych sietí. To znamená, že platforma nezobrazuje príspevky od užívateľových spojení ale príspevky, o ktoré si myslí, že by mohol mať užívateľ na základe algoritmu záujem. Mám pocit, že Facebook teraz prešľapuje na mieste a nevie či ísť cestou toho TikTok trendu alebo si udržať to „svoje“.
➡️ Ako by mal vyzerať obsah na Facebooku?
Či chceme alebo nechceme Facebook sa približuje k Instagramu a TikToku, pretože dnešným trendom na sieťach je stručný, jasný a úderný obsah.
Z dát GroupM vieme vyčítať, že priemerná dĺžka zhliadnutia videa na Facebooku je 8-9 sekúnd. Dnešní užívateľ má množstvo dostupného obsahu, keď ho v prvých sekundách nezaujmete, tak ide ďalej.
Tým najdôležitejším na sociálnych sieťach je podľa mňa efektívny zásah relevantnej cieľovej skupiny. Platí, že miera interakcie v čase klesá, užívatelia sa stávajú iba pozorovateľmi a aktívne neinteragujú s obsahom. Nízke interakcie neznamenajú, že užívatelia obsah nevideli a nedržia si ho v hlave.
Frekvencia je dôležitá pre algoritmus sietí, ktoré preferujú stránky a tvorcov obsahu, ktorí komunikujú pravidelne. Našim klientom odporúčam ako ideálnu frekvenciu 2-3 príspevky týždenne. Životnosť jedného príspevku sú približne 3 dni.
➡️ Čo sa týka TikToku, ako to vyzerá v Čechách a na Slovensku?
TikTok zo začiatku čelil obavám o úniku dát a ochrany značky, výrazne to upravil a aktuálne sa stáva stále viac zaujímavým.
TikTok však vôbec nezujíma slovenský trh. Nemáme teda žiadne dáta o tom, koľko Slovákov na TikToku pôsobí. V Čechách je na platforme k novembru 2022 zaregistrovaných 2 milióny českých užívateľov starších ako 18 rokov, čo predstavuje „menšiu“ polovicu v porovnaní s Facebookom.
Viac detialov o TikToku, jeho reklamnej stratégii a influencer marketingu sa dozviete v našom Skillmea podcaste: #7 Čo funguje v online marketingu a je Facebook mŕtvy? alebo v nových online kurzoch Influencer marketingaKomunikácia na TikToku.
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku. Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩