Jakub je lektor z Prahy, ktorého baví tvoriť a motivovať ostatných ku kreativite. Má svoj vlastný YouTube kanál o vývoji hier v Unity a Blenderi. Pracoval okrem iného ako externý redaktor programu Indián, dnes sa živí ako freelancer. Prinášame ti rozhovor s Jakubom, čítaj ďalej.
Na začiatok najskôr začnime tvojou prácou. Čo presne robíš?
Predovšetkým som študent a youtube. Natáčam videá z prostredia vývoja hier a Blenderu. Študujem multimédia, čo má k oboru veľmi blízko.
Na akých projektoch si pracoval? Aké sú tvoje pracovné aktivity?
Pracoval som ako externý redaktor programu Indian. Aktuálne sa živím ako freelancer v multimediálnej oblasti, tvorbou modelov do počítačových hier a navrhovaním a vizualizáciou produktov pre trh.
A ako si sa k 3D modelovaniu vôbec dostal?
Od malička som sa zaujímal o vývoj hier. Potreboval som niekde získať objekty do svojich projektov. Rozpočet som nemal žiadny, tak mi nezostalo nič iné, ako si ich sám vytvoriť. Blender bol pre mňa hneď od začiatku jasná voľba, pretože je zadarmo. Až časom som zistil, ako výkonný nástroj to je. Za SketchUp alebo Cinema 4D by som blender nikdy nevymenil.
Prečo si sa rozhodol spolupracovať s Learn2Code?
Dostal som od Learn2Code ponuku, ktorá sa neodmieta. Naviac bola s vami super korektná dohoda a vaše kurzy sú na úrovni :)
Čo všetko sa človek naučí v tvojom online kurze Blender 2.8?
Zručnosti, ktoré majú v dnešnej dobe reálny význam. Blender dnes patrí medzi špičku 3D vizualizačných programov, je skvelým nástrojom ako pri tvorbe modelov do hier, tak špeciálnych efektov do videí a filmov, navrhovaní interiérov aj exteriérov, produktov k predaju či prototypov a všetkého, čo si len ide v 3D predstaviť.
My sa v kurze pozrieme na úplné základy. Ovládanie, nástroje, modifikátory, materiály, svetla, render, no skrátka základný balíček, ktorý musí správny kreatívec poznať.
Je v tejto oblasti potrebné sledovať aktuálne trendy a inovácie? Ako si na tom ty?
Samozrejme! Blender sa neustále vyvíja. Vždy má podporu najmodernejších technológií a je open-source. Ponúka najširšiu škálu nástrojov a má obrovskú komunitu, ktorá vytvára nový obsah zvonku. Patrónmi Blenderu sú spoločnosti ako Unity, EPIC, AMD, Nvidia a tie prostredníctvom Blenderu tlačí svoje technológie ďalej.
Čo ťa najviac baví na tvojej práci?
Určite kreatívne vyblbnutie. Je super mať prácu spojenú so zábavou.
Máš na Jakuba otázky, napíš ich do komentárov. Pokiaľ sa chceš pozrieť Blenderu na zúbok, mrkni Jakubov kurz.