Do hĺbky o UX / UI dizajne. Rýchlo a zrozumiteľne.
Chceš sa naučiť kresliť aplikácie a webové stránky? Alebo už nejaký čas programuješ a zaujíma ťa, prečo dizajnéri nedajú pokoj s úplnými hlúposťami? Začni týmto kurzom.
V kompaktnej forme bez zbytočných rečí si predstavíme teoretické základy UI, UX a interakčného dizajnu. Všetko od pixelov, cez wireframy až po prácu s pozornosťou užívateľa. A celé to zaberie jeden pracovný deň.
Online kurz Základy UX/UI: Dizajn pre obrazovky
Sú lepšie modré alebo zelené gombíky? Ako spraviť krásnu animáciu na Dribbble? Aký je rozdiel medzi UX dizajnom a interakčným dizajnom?
To je úplne jedno.
Tento kurz nie je o tom, ako v Sketchi alebo Photoshope založiť nové plátno a nakresliť namakanú aplikáciu. Naučíme sa niečo oveľa užitočnejšie: vysvetlíme si, čo je dizajn. Budeme sa rozprávať o efektívnom riešení problémov, historických kontextoch a trochu aj o budúcnosti celého odvetvia. Prejdeme veľa tém od teórie počítačovej grafiky, cez dizajn užívateľských rozhraní, user experience dizajn až po interakcie a trochu kodériny.
Tieto videá by ťa mali nasmerovať správnym smerom ak na vizitke máš už nejaký čas napísané niečo ako “designer” alebo “developer” a chceš sa vývoju digitálnych produktov venovať viac do hĺbky. Zároveň je všetko vysvetlené v ľudskej reči tak, aby to pochopili aj úplní začiatočníci.
Čo sa naučíš
Prvá časť je určená hlavne pre úplných začiatočníkov. Je to taký úvod do odvetvia, do problematiky dizajnu pre obrazovky a digitálne produkty. A teda, prejdeme si:
- Kto je to UI alebo UX dizajnér a čo je ich úlohou
- Ako sa uplatniť na pracovnom trhu v najbližších 20 rokoch
- Čo sú bitmapy, vektory, JPEG, PNG, SVG a tieto veci
- Že Photoshop je na nič a vlastne dizajn začína kreslením diagramov
- Prečo je dobré naučiť sa programovať (a kódovať)
- Ako vlastne fungujú displeje: čo sú pixely a čo body a čo je retina a čo je DPI
V ďalšej časti ostaneme pri fundamentálnych témach, no pôjdeme už trochu viac do hĺbky:
- Hexadecimálne a decimálne kódy farieb; ako súvisia s RGB modelom?
- Ako vybrať správne farby: aká je úloha farieb v dizajne?
- Ako navodiť feeling a dojem z dizajnu; a prečo je to dôležité?
- Fonty! Ako vybrať písmo, čo je serif a čo je to H1 nadpis
- UI je metafora reálneho sveta a pri animáciách treba rozmýšľať
- Čo nájdeme v dizajnovej dokumentácii od Apple a Google
Tretia časť je o informačnej architektúre a produktovom myslení:
- Každá appka alebo web má svoj účel
- Ako navrhnúť štruktúru aplikácie
- Užívateľské testovanie: ako urobiť dobrú navigáciu
- Ako písať dobré texty
- Niečo o personách a metodológii Jobs to be done
Čo by to bol za dizajnový kurz bez wireframov:
- Čo je wireframe, na čo ho používame
- Ako sa robí webová stránka: čo treba vedieť o kódovaní
- Ako prispôsobiť obsah rôznym displejom
Niečo o tom, ako kresliť pekný dizajn:
- Veľké a malé gridy
- Fittovo pravidlo a veľkosť elementov na displeji
- Ako pracovať s prázdnym priestorom
- Ako upútať pozornosť užívateľa
- Nejaké psychologické princípy; tipy a triky v dizajne
- Ako správne nakresliť tlačidlo
- Niečo o navigácii na desktopoch a telefónoch
- Aký je rozdiel medzi modálnym a nemodálnym oknom a ako ich použiť
- Ako navrhnúť formulár tak, aby fungoval
Čo všetko dostaneš
- videotutoriály o UX a UI dizajne,
- moderované diskusné fórum,
- garancia vrátenia peňazí do 14 dní v prípade nespokojnosti s kurzom,
- certifikát o absolvovaní kurzu UX/UI Dizajn pre obrazovky.